Уколико је твоје пословање постало изузетно препознатљиво и имаш основ да од њега направиш бренд, можеш да размислиш о заштити препознатљивог знака твог пословања, односно о регистрацији жига.
Обележавање твог угоститељског објекта одређеним карактеристичним, препознатљивим знаком може умногоме допринети развоју твог бизниса. Међутим, свој пуни смисао добија тек када тај знак и заштитиш жигом.
Путем жига правно штитиш визуелни идентитет свог бизниса који ће те одвојити од других пружалаца сличних или истих услуга. Уз то, на сваком кораку можемо да приметимо да највећи светски ланци угоститељских објеката полажу на визуалну препознатљивост својих бизниса (на пример Хилтон или InterContinental Hotels Group).
Уз то, заштита жигом може онемогућити твоје конкуренте да своје бизнисе, односно угоститељске објекте обележавају на сличан или исти начин као и ти, доводећи тиме у заблуду клијенте који могу мислити да се ради о твом бизнису.
Уколико се одлучиш за заштиту жигом, препорука је да поред домаће заштите која ће важити на територији Србије, поднесеш захтев за међународно регистровање жига на територијама свих држава где планираш да развијаш свој бизнис.
Поступак заштите се покреће преко Завода за интелектуалну својину Србије, коме можеш поднети захтеве за домаћу и међународну заштиту. Све детаље о жиговима и поступку правне заштите можеш прочитати на следећем .