Твој радња или ауто салон има свој веб-сајт, те путем веб-сајта пружа могућност онлајн заказивања термина за поправку аутомобила. Приликом посете одређеној страници на веб-сајту у делу „Закажи термин“ постоји могућност да се кликом на падајући мени, попуњавањем неопходних података, закаже термин у твом објекту. Након што се одабере ова опција, биће потребно да се унесе име и презиме, број телефона, и-мејл адреса, дан и време резервације. Након уноса потребних информација, шаље се СМС, односно и-мејл са потврдом резервисаног термина. Такође, могућа је и резервација путем телефона, којом приликом је такође неопходно да лице остави све горе поменуте податке, након чега се шаље СМС односно и-мејл са потврдом резервисаног термина.
Да ли се на основу услуга које нудиш може сматрати да обрађујеш податке о личности и које обавезе имаш по том основу?
Наизглед, може деловати да у конкретном случају не обрађујеш податке о личности јер исте користиш једнократно, односно само како би направио резервацију. Међутим, у случају из примера, као и сличним ситуацијама, долази до обраде података о личности. Стога, веома је битно да у сваком конкретном случају идентификујеш да ли:
обрађујеш податке о личности;
на који начин вршиш обраду ових података; и
које обавезе имаш по том основу.
У наведеном примеру, твој салон или радња би се сматрао обрађивачем података о личности својих клијената по основу пружања услуга онлајн резервација.
Чување података, све док тим подацима имате приступ (што подразумева и саму могућност увида), потпада под обраду података и повлачи примену прописа о заштити података о личности.
Дакле, веровали или не, скоро сваки бизнис обрађује податке о личности, било интерно, (у односу на своје запослене или добављаче) било екстерно (када је ангажован од стране трећег лица или пружа услугу трећем лицу).