Калкулатор паушалног пореза

Шта можете да урадите да стекнете или ојачате поверење купаца у своју е-продавницу?

Поверење је један од кључних фактора за успех у електронској трговини. Поред процеса доставе, многа истраживања указују да је недостатак поверења потрошача међу најзначајнијим баријерама за развој електронске трговине у Србији. Купци су често суочени са дилемама да ли ће добити онај производ који су поручили, да ли да остављају податке са своје платне картице на сајту трговца, ако плате да ли ће роба и стићи, да ли може роба да се врати у случају да купац није задовољан, итд. Зато је важно да мислите на мере и активности којима ћете показати потенцијалним купцима да сте кредибилан продавац и да је куповина на вашем сајту/е-продавници безбедна. Ово укључује:

  • Одржавање комуникације са купцима о овим темама, а посебно у погледу заштите њихових потрошачких права (могућности рекламације, замене робе, итд). Приликом куповине са ваше е-продавнице, купци остављају одређени сет личних података. Поред основних података (име, презиме, адреса испоруке), они најчешће остављају бројеве мобилног телефона и емаил адресе. Изузетно је пожељно да одржавате квалитетан однос са својим купцима тако што ћете их обавештавати о статусу поруџбине, као и повремено обавештавати о актуелностима које им могу бити корисне (акције, попусти, специјалне прилике). Обавештења овакве природе се најчешће шаљу путем e-maila и SMS/Viber porukama. Пре слања рекламних обавештења неопходно је да добијете сагласност купца. Он то најчешће одобрава у процесу регистрације и/или поруџбине на вашем сајту.

 

  • Безбедан приступ вашем интернет сајту кроз заштићену интернет страницу.

 

  • Истицање ознаке поверења купцу даје до знања да поштујете релевантне прописе и послујете на кредибилан начин. Тренутно, у Републици Србији постоје два издаваоца ознаке поверења, Сертификационо тело и Ecommerce Asocijacija Srbije, који издају две ознаке поверења: E- Trustmark (национална ознака) и Shop (међународна ознака).

трастмарк-сејфшоп.jpg

  • Ознаке картичних система у вашој е-продавници, попут Visa Secure i Mastercard® Identity Check™, као и националне платне картице Dinacard, подразумева се да су банке и остале платне институције које су прихватиоци поменутих картица утврдиле легалност вашег пословања. Правила и услови за продавце су строги и пре свега утврђују да се ради о регистрованим привредним субјектима која не продају фалсификовану, шверцовану или било коју другу робу која није у складу са важећим прописима.

 

  • Чланство и однос са признатим и реномираним организацијама. Поверење се стиче и различитим признањима и наградама добијеним од других организација, тела која су општеприхваћена и позната. Све ознаке и валидације овог типа треба истаћи на својој онлајн продавници, како би додатно представили себе постојећим и потенцијалним купцима. Чланство у организацијама које се баве е-трго- вином, као што је eCommerce Asocijacija Srbije, може допринети вашем пословном имиџу.

Регистрација

Регистрацијом резервишите свој ницкнаме за коментарисање и добијајте најновије информације из света предузетништва.

Уз подршку Британске амбасаде и у партнерству са Кабинетом председнице Владе Србије, Министарством привреде и Министарством финансија