На који начин можете промовисати своје производе и/или услуге?

Канали комуникације са купцима, односно канали промоције ваше е-продавнице и понуде могу бити:

а)    Коришћење интернет претраживача (Google, Bing)

Google AdWords представља сервис за оглашавање који ће оглас трговца „пробити“ на прву страну гоогле претраживача. Оно што је добро за трговца је да се оглас плаћа само онда када купац кликне на њега, односно овде је заступљен модел под називом „Pay per Click“ (плаћање по клику). Одлука колико новца, односно колико кликова је циљ је искључиво на трговцу, односно његовим финан- сијским могућностима. Гоогле AdWords се заснива на кључним речима. Кључне речи представљају комбинацију речи које би најбоље могле да опишу оно што купац тражи. Ако се фирма бави продајом лаптопова кључне речи би могле да буду: продаја лаптопова, лаптопови акција, хп лаптопови, најбољи лаптопови, лаптопови попуст и још много тога. Када год би купац уписао неку од поменутих комбинација речи, ваш оглас би се налазио у прва три на гоогле претраживачу што значајно повећава шансе уласка купца на ваш сајт и потенцијално закључивање куповине и успостављање односа са новим купцем. Више о Google AdWords можете видети на линку: https://ads.google.com/intl/sr_rs/getstarted/

б)    Коришћење друштвених мрежа и инфлуенсера (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Tik Tok)

Друштвене мреже су сјајна локација за потенцијалну конверзију традиционалног у онлајн купца имајући у виду да у Србији готово 3.5 милиона људи користи рачунаре, а чак 74% интернет популације поседује налог на друштвеним мрежама1. Међутим, треба имати на уму да друштвене мреже немају адекватне и ригорозне моделе контроле е-продавница које се налазе на њиховим мрежама те се купци често осећају несигурно када купују производе на овај начин. Зато је од изузетне важности да сва комуникација трговца буде јасна, повезана са основним профилом, сајтом и ажурна. Такође је битно направити маркетиншку стратегију у односу на своју циљну групу и њихове навике у погледу коришћења друштвених мрежа (нпр. млађа популација више користи Tik Tok и Instagram, средња генерација Facebook и Twitter, док пословна заједница користи Linkedin).

У последњих неколико година имамо и појаву инфлуенсера на друштвеним мрежама, односно појединаца који имају велики број пратилаца на својим налозима и могу имати изузетно позитиван утицај на пословање трговца кога рекламирају . У том случају важно је наћи инфлуенсера који међу својим пратиоцима има циљну групу трговца (рецимо уколико продајете производе за бебе могу се наћи инфлуенсери који се баве подршком трудницама, мајкама и сл.). У пракси се врло често дешава да инлуенсер рекламира одређени производ и/или целу компанију кроз постове и кратке видео клипове. Сарадња се најчешће остварује за фиксни износ или проценат од остварене продаје или за бесплатно коришћење производа.

в)    Вибер оглашавање, SMS поруке, Whatsapp, email

Ово је директан вид обраћања вашим постојећим и потенцијалним купцима, а пре тога неопходно је добити сагласност купаца да им шаљете рекламна обавештења. То купац најчешће одобрава приликом регистрације и/или поруџбине на вашем сајту. Вибер је апликација за комуницирање која је веома популарна у Србији. Са свим својим опцијама, Вибер представља одлично поље за промотивне активности и маркетинг кампање трговца. Кроз ову врсту маркетинга не морате да се борите против спам или других филтера електронске поште. Што се тиче начина оглашавања преко Viber-а, могуће је и директно слати поруке својим контактима, с тим што је уобичајено да се за слање великог броја порука користе услуге „bulk sms“ фирми које вам дају приступ софтверу/апликацији за масовно слање порука. Поруке се шаљу на бројеве из ваше базе контаката.

г)    Youtube

Youtube се у Србији најчешће користи за слушање музике. Поред те функције, потрошачи у великом броју користе youtube како би добили адекватне информације о одређеном производу и/или услузи. Youtube даје оригиналнији начин да се трговац кроз видео материјал повеже са својом циљном групом. Предности коришћења ове платформе су слични као и код Google-а, односно трговац може тачно таргетирати ко треба да види промотивни материјал; постоји могућност прецизног мерења успешности и конверзије; могућност интеграције са google AdWords-ом.

С обзиром да youtube користи Google оглашавање, преко Google Ads сајта - https://ads.google.com/ - договарате овај вид оглашавања. Потребно је да за почетак отворите Google Ads налог и пратите даље инструкције, попуњавате упитник у погледу таргетиране групе и других елемената, укључујући и податке о вашем буџету на месечном/дневном нивоу. Регистровање за налог је бесплатно, а плаћате само када клијенти нешто ураде, рецимо када кликну на ваш оглас.

1 https://www.stat.gov.rs/sr-latn/oblasti/upotreba-ikt/upotreba-ikt-pojedinci/


Регистрација

Регистрацијом резервишите свој ницкнаме за коментарисање и добијајте најновије информације из света предузетништва.

Уз подршку Британске амбасаде и у партнерству са Кабинетом председнице Владе Србије, Министарством привреде и Министарством финансија