На који начин је могуће организовати доставу производа купљеног онлајн?

Сопствена достава

У зависности од капацитета трговца, процес доставе може бити комплетно интерни. Са једне стране то изискује високе трошкове у виду куповине и одржавања возила, већег броја запослених на позицији возача и достављача али и изузетно организовану службу логистике, посебно у случајевима када трговац покрива и продаје своје производе и услуге на нивоу целе Србије.

Комбиновани модел

У великом броју случајева трговци користе комбиновани модел, односно комбинацију сопственог превоза и коришћења услуга курирских служби. Поменути модел функционише на начин да трговци сопственим превозом покривају град у коме послују и/или своје ВИП купце, док за остатак Србије ангажују курирске службе.

Курирске службе

У случају када компаније немају довољне интерне капацитете за организацију доставе производа најчешће се одлучују за ангажо- вање курирских служби. Тренутно у Србији послује велики број курирских служби које пружају услуге доставе и наплате на територији Србије. Само неке од компанија које послују у овом сегменту су: Д Еxпресс, Цитy Еxпресс, Беx Еxпресс, Пост Еxпресс (Пошта Србије), ДХЛ. Курирске службе нуде различити опсег услуга по различитим ценама, па је битно да се упознате са овим условима пре него што се опре- делите за одговарајућу службу. У зависности од тога за који се вид е-продавнице одлучите могуће је да ће вам провајдер е-продавнице понудити интегрисано техничко решење за доставу.

У случају ангажовања курирске службе процес куповине би изгледао на следећи начин:

ангажовање-курирске-сужбе.jpg

Бити у партнерству са квалитетном курирском службом је од изузетног значаја за пословни резултат онлајн бизниса. Одлике квалитетне курирске службе су:

партнерство-са-курирском-службом.jpg

Испорука производа је један од најчешћих разлога одустајања купца. Одустајање настаје углавном услед немогућности усклађива- ња времена испоруке које купцу одговара, као и високој цени доставе. Како би елиминисали поменуте проблеме, трговци су покренули одређене иновативне активности, а у складу са повратном информацијом купаца, као што су:

Пакетомати

Пакетомати представљају последњу иновацију у процесу доставе производа крајњим купцима. У питању су физичке локације у којима купац може преузети робу у било ком тренутку који њему/њој одговара. Тренутно, пакетомати могу да се користе за преузимање мањих артикала и најчешће се налазе на бензинским станицама или другим локацијама које имају специјализоване ормариће за доставу. При овом начину испоруке, курир оставља робу у договореном пакетомату, купац добија нотификацију када је пакет спреман за преу- зимање са шифром за пакетомат и затим, када је у могућности, преузима робу. Купац се идентификује на месту преузимања укуцава- њем добијене шифре на самом пакетомату, а уколико роба није плаћена у процесу поручивања, процес наплате се претходно врши на физичкој локацији пакетомата (најчешће бензиској станици).

Одабир времена испоруке представља предност за купца који може да изабере датум и време када жели да му роба буде испоручена, а цео процес се организује у складу са одабраним временом.

Click and Collect metod

У питању је процес где купац поручује производе путем интернета, а лично преузима у продавници и/или некој другој локацији. Ово је изузетно добра погодност јер купци који се навикавају на интернет куповину још увек воле да виде производ уживо. Додатно, у случају да нису задовољни са производом имају могућност да одмах рекламирају и врате или замене производ.


Регистрација

Регистрацијом резервишите свој ницкнаме за коментарисање и добијајте најновије информације из света предузетништва.

Уз подршку Британске амбасаде и у партнерству са Кабинетом председнице Владе Србије, Министарством привреде и Министарством финансија