Данас компаније имају могућност да нуде и продају своје производе и услуге:
а) само путем интернета,
б) традиционално - у физичким објектима, или
в) да свом традиционалном бизнис моделу додају и онлајн канал продаје и тако понуде свој асортиман производа и услуга и ван локалне заједнице у којој послују.
Сваки приступ има своје предности и изазове, а у наредном делу овог документа ћемо их размотрити са аспекта електронске трговине.
1) Ниски трошкови започињања бизниса
При започињању бизниса и отварању електронске продавнице, иницијални трошкови су значајно нижи у односу на отварање класичних локала. С једне стране, не плаћа се закуп простора чија цена варира у зависности од локације, нема потребе за пуњењем локала робом како би купци имали шта да виде и купе, режијски трошкови су значајно нижи. С друге стране, при отварању електронске продавнице потребно је уложити одређена средства у дизајн и развој сајта на коме ће бити презентовани производи и услуге које фирма нуди.
2) Приступ много већем броју купаца
Једна од највећих погодности и предности које пружа електронска трговина у односу на традиционалне канале продаје јесте могућност да ваше производе или услугу, кроз различите дигиталне платформе и канале, може да види значајно већи број људи него када имате једну физичку продавницу на одређеној локацији. Купац који долази до вашег производа путем онлајн канала уопште не мора географски да буде у близини ваше продавнице. Ту управо долазимо до кључне предности коју доноси електронска трговина, а то је да ваш производ не зна за границу. Наравно, у том случају се јављају други изазови, као што је логистика у виду потенцијалних додатних трошкова доставе наручених производа.
3) 24/7 доступна куповина
Савремени купац жели да има слободу да обавља процес куповине у моментима када њему то највише одговара, што електронска трговина омогућава. Термини као што су радно време, гужва, мањак особља овде не важе. Е-продавница је доступна за купца 24 сата, 7 дана у недељи и купац истој може приступити у било ком тренутку и са било ког уређаја (мобилни телефон, лаптоп, компјутер, таблет).
4) Додатни развој пословања на основу детаљне аналитике продаје
Постоје бројни алати унутар сајтова за продају производа који вам могу помоћи у праћењу ваше продаје и креирању додатних продајних стратегија које ће побољшати ваше пословање. Ови алати (попут Google Analytics) вам омогућавају да једним кликом добијете извештаје о понашању/навикама свих (потенцијалних) купаца који посећују ваш сајт. Рецимо могу дати одговоре на питања: „Колико људи је било на мом сајту данас?, „Које производе гледају купци?“, „Који су топ 10 најпосећенијих производа на мом сајту?“, „Колико времена проводи купац на мом сајту?“, „Да ли купци више гледају одређени производ уколико је на акцији“ и слично, што вам може помоћи да прилагодите ваше пословање њиховим навикама и повећате приходе ваше компаније.
5) Прилагодљивост тржишним приликама
У свету електронске трговине, компаније могу много чешће и брже да врше одређене измене у свом наступу. Те измене могу бити реакција на активности конкуренције и/или значајније промене залиха код дистрибутера и добављача ваших производа, као и реакција на информације о понашању, жељама и потребама потрошача. У питању су измене попут усклађивања цена или мењања садржаја понуде (додавање нових производа, брисање производа са стања и сл.) које су на електронској продавници променљиве на „један клик“.
Регистрацијом резервишите свој ницкнаме за коментарисање и добијајте најновије информације из света предузетништва.