Које су предности електронске трговине?

Данас имате могућност да нудите и продајете своје производе и услуге а) само путем интернета, б) традиционално - у физичким објектима, или ц) комбиновано - да свом традиционалном бизнис моделу додате и онлајн канал продаје и тако понудите свој асортиман производа и услуга и ван локалне заједнице у којој послујете.

Које су предности укључивања у онлајн канале продаје?

  • Приступ много већем тржишту. Електронска трговина вам омогућава да будете видљиви и доступни на целом тржишту Републике Србије, а и шире. Ово је посебно битно за мале привреднике који немају велику базу клијената и широку мрежу продајних објеката. Ваша е-продавница је доступна за купца 24 сата, 7 дана у недељи и он јој може приступити са било ког уређаја (мобилни телефон, лаптоп, компјутер, таблет). За купца ово представља комфорну куповину, уштеду времена и велику могућност избора.

  • Тренд раста електронске трговине: искористите предности укључивања све већег броја купаца у интернет канале и останите у кораку са конкуренцијом. Како на глобалном нивоу тако и у Србији, електронска трговина константно остварује раст. За време пандемије ЦОВИД-19 електронска трговина бележи историјске бројке и афирмише се као валидан пословни модел које компаније почињу све више да користе. Само у 2020. години , у Србији је куповало преко интернета чак 3,3 милиона купаца, што указује на велики потенцијал овог тржишта.

  • Бољи одговор у кризним временима. Током 2020. године, када је наступила глобална криза изазвана пандемијом ЦОВИД-19, електронска трговина послужила као безбедан и ефикасан начин за потрошаче да купе намирнице и другу робу из свог дома, а са друге стране омогућила је трговцима да одрже своје пословање у условима рестрикција у погледу рада објеката и кретања људи.

  • Прилагодљивост тржишним приликама. У свету електронске трговине можете много лакше и брже да вршите измене у својој понуди. Те измене могу бити реакција на активности конкуренције, промене лагера код дистрибутера и добављача ваших производа, али и реакција на информације о понашању, жељама и потребама потрошача. Усклађивање цена и мењање садржаја понуде могуће су на „један клик“.

  • Аналитика продаје и развијање пословне стратегије. Када сте иступили у онлајн свет продаје, постоји низ алата који вам могу пружити значајну помоћ у креирању ваше даље пословне стратегије. Ови алати дају увид у аналитику и понашање свих (потенцијалних) купаца који посећују ваш сајт. „Колико људи је било на мом сајту данас?, „Које производе гледају купци?“, „Који су топ 10 најпосећенијих производа на мом сајту?“, „Колико времена проводи купац на мом сајту?“, су нека од питања на које само једним кликом можете добити одговор и у складу са расположивим информацијама правити одређену стратегију како би побољшали услугу за своје купце и самим тим поспешили пословне приходе ваше компаније. Један од најпознатијих алата овог типа је Google Analytics.


Регистрација

Регистрацијом резервишите свој ницкнаме за коментарисање и добијајте најновије информације из света предузетништва.

Уз подршку Британске амбасаде и у партнерству са Кабинетом председнице Владе Србије, Министарством привреде и Министарством финансија