Какав је тренд развоја електронске трговине у Србији?

Како на глобалном нивоу тако и у Србији, електронска трговина константно остварује раст, а предузећа која имају е-продавнице показују се успешнија од својих конкурената који послују искључиво традиционално.

Бројне анализе показују да предузећа која имају електронску трговину остварују натпросечне стопе раста прихода у односу на своју конкуренцију. Анкета 1000 предузећа урађена 2019. године показује да док је раст просечне фирме 4,2%, фирме са е-продавницом у просеку остварују раст од 6,9% (неизвозници), односно 7,6% (извозници)!1

За време пандемије ЦОВИД-19 електронска трговина бележи историјске бројке како на нивоу Србије, тако и у свету имајући у виду да је послужила као безбедан и ефикасан начин за потрошаче да купе намирнице и другу робу из свог дома, а са друге стране омогућила је трговцима да одрже своје пословање и у условима рестрикција у погледу рада објеката и кретања људи. Само у 2020. години, у Србији је куповало преко интернета чак 3,3 милиона купаца, што указује на велики потенцијал овог тржишта2. Слика испод приказује драстичне годишње стопе раста укупне вредности реализованих трансакција преко интернета у Србији у периоду од 2013. до 2020. године (и за прву половину 2021. године)3.

реализоване-трансакције.jpg

1УСАИД-ов Пројекат сарадње за економски развој „Анкета 1000 предузећа“, 2019

2 Податак преузет са статиста.цом. Доступно на: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/serbia.

3 Узимајући у обзир само трансакције плаћене картицом путем интернета због недостатка статистике за готовинска и остале видове плаћања.

 


Регистрација

Регистрацијом резервишите свој ницкнаме за коментарисање и добијајте најновије информације из света предузетништва.

Уз подршку Британске амбасаде и у партнерству са Кабинетом председнице Владе Србије, Министарством привреде и Министарством финансија