Када постоји обавеза заштите података о личности на е-продавници?

Најједноставније речено, увек постоји обавеза чувања података о личности када тражите, обрађујете или рукујете таквим подацима. При обављању електронске трговине ћете неминовно обрађивати личне податке ваших потрошача, као што су име и презиме, адреса и место пребивалишта. Законски основ за обраду ових и сличних података ће постојати када је њихова обрада неопходна за извршење уговора закљученог са лицем на које се подаци односе (као што је достава робе, плаћање, итд).

Међутим, ако обрађујете податке лица са којима нисте закључили уговор или податке који вам нису неопходни за испуњење обавеза из уговора о продаји или их користите у друге сврхе (нпр. користите емаил адресу потрошача за обавештавање о промоцијама и другим по- нудама), тада морате имати пристанак потрошача за обраду и руковање тим податком. Стога, када потрошач оставља неке од својих личних података на вашем сајту, морате обезбедити његов пристанак за обраду таквих података и информисати га о његовим правима, што укључује:

  • право на обавештење о обради личних података, увид и добијање копије личних података,
  • право да изврши увид у личне податке и захтева исправку, допуну, ажурирање, брисање података, као и прекид и привремену обуставу обраде,
  • право да тражи да се његови лични подаци пренесу на другог руковаоца када је то технички изводљиво, као и
  • право да повуче сагласност за обраду података о личности.

Регистрација

Регистрацијом резервишите свој ницкнаме за коментарисање и добијајте најновије информације из света предузетништва.

Уз подршку Британске амбасаде и у партнерству са Кабинетом председнице Владе Србије, Министарством привреде и Министарством финансија