Шта морам да урадим пре отварања е-Продавнице?
Postoji set pitanja koja je važno razmotriti pre otvaranja internet prodavnice, jer će vam odgovor na ta pitanja olakšati izbor adekvatne vrste elektronske prodavnice/platforme, omogućiti definisanje poslovne strategije koja bi uzela u obzir interne kapacitete i prednosti, šanse i izazove tržišta, kao i optimalnu upotrebu raspoloživih finansijskih sredstava. Ta pitanja obuhvataju:
Koje proizvode/usluge mogu da ponudim kroz onlajn trgovinu? Šta je to što drugi nemaju? Šta se traži na tržištu i gde mi leži konkurentska prednost? Pored proizvoda ili usluge, kojim elementima ponude još mogu da konkurišem?
Gde se nalaze moji kupci, na lokalu, u zemlji, inostranstvu? Da li su moji proizvodi i/ili usluge namenjeni samo određenoj grupi potrošača ili za masovnu upotrebu? Šta su im preference i kako da ih targetiram? Da li i kakve digitalne veštine poseduju moji kupci? Da li su aktivniji na kompjuteru ili mobilnom uređaju? Koje platforme i društvene mreže preferiraju? Da li preferiraju plaćanje pouzećem ili elektronsko plaćanje?
Kakva i kolika mi je konkurencija? Ko već nudi proizvode i usluge koje ja nudim? Gde se nude ti proizvodi i usluge? Koje su prednosti i izazovi da moji proizvodi i usluge uđu na to tržište?
Koji i koliki troškovi su vezani za uvođenje online prodaje? Koje modifikacije moram da uvedem u poslovanje? Koji je odgovarajući vid onlajn prodavnice ili platfome i koliki su troškovi? Mogući bankarski troškovi? Koji su očekivani troškovi dostave proizvoda? Koji su odgovarajući marketinški instrumenti i očekivani troškovi?
Da li treba da pronađem nove poslovne partnere? Da li mi je potrebna organizacija logistike i da li ću vršiti dostavu samostalno ili mi je neophodna kurirska služba? Da li treba da angažujem marketinšku agenciju za promociju svojih proizvoda i/ili usluga? Da li mi trebaju nove bankarske usluge ili usluge e-commerce provajdera?
Регистрацијом резервишите свој ницкнаме за коментарисање и добијајте најновије информације из света предузетништва.